In 2009 is Stichting ’t Sticht door leden van de studentenverenigingen U.V.S.V. / N.V.V.S.U. en U.S.C. opgericht. Het doel van deze stichting is het leveren van een maatschappelijke meerwaarde aan jonge kinderen uit achterstandswijken en eenzame ouderen maar bovenal ook de stad Utrecht en haar inwoners. Met deze stichting willen beide verenigingen de bestaande goede doelen inzet onder één noemer brengen en verder uitbreiden met vrijwilligersprojecten en jaarlijks terugkerende evenementen. Deze worden georganiseerd door de drie commissies in samenwerking met het bestuur.

De Benefietfeesten Commissie organiseert jaarlijks twee feesten om geld op te halen voor twee goede doelen. Deze vinden plaats voor rond kerst een aan het begin van de zomer. Commissie Jolijt organiseert het hele jaar door maandelijks een activiteit voor een minderbedeelde in groep in Utrecht. Hierbij worden verschillende creatieve dingen georganiseerd zoals speelgoedpakketten uitdelen bij voedselbanken of tompoezen rondbrengen bij verzorgingstehuizen tijdens koningsdag. En tot slot houdt de Stichtweek Commissie zich bezig met het organiseren van twee weken in het jaar waarbij iedere dag met een bepaald thema een groep in Utrecht wordt uitgelicht.

Dit jaar bestaat het Stichting ’t Sticht uit de volgende leden:

Bestuur Stichting ’t Sticht (Linksboven op de foto)
– Pien Kiliaan
– Vita Filippini
– Tijn Steenman
– Olav Pino
– Luuk van der Ven

Jolijt Commissie (Rechtsboven op de foto)
– Jeroen Wiersma
– Luna Snellenberg
– Sander Hak
– Elke Houba